fbpx

Najświeższe informacje


Resetuj filtry

Ulga na robotyzację

11 września 2020 r. Ministerstwo Finansów opublikowało zapowiedź ogłoszenia projektu ustawy wprowadzającej nową ulgę w podatku CIT i PIT - ulgę na robotyzację. Pozwoli ona na dodatkowe odliczenie kosztów inwestycji…

Spółki nieruchomościowe – nowa definicja

Przedstawiony przez rząd projekt ustawy uszczelniającej system podatkowy zapowiada wiele zmian. Jedną z nich ma byś wprowadzenie nowej definicji oraz obowiązków dla spółek nieruchomościowych.

Zatrudnienie pracownika – sprawdź czy o wszystkim pamiętasz!

Kiedy już wiesz, że osoba która przeszła rekrutację będzie nowym pracownikiem musisz zadbać o formalności związane z zawarciem umowy. O czym musisz pamiętać?

Wpłaty do PPK – ile, kto, do kiedy i na jakich zasadach?

Pracownik, pracodawca i państwo stanowią trzon oszczędności w PPK. Jak określono poziom wpłat? Jak można wykorzystać środki? Czy będzie trzeba zapłacić podatek?
Butelka z napisem poza biurem post na stronie Rewit

Mija ostateczny termin na udzielenie zaległego urlopu

Zbliża się 30 września! Czy wiesz jakie są zasady wykorzystywania przez pracowników zaległego urlopu wypoczynkowego? Zadbaj o nie, aby uniknąć potencjalnych kar!

Nowe obowiązki spółek giełdowych – ważna zmiana!

Art. 90g ustawy o ofercie publicznej wprowadza wymóg sporządzania rocznego sprawozdania o wynagrodzeniach zarządu i rady nadzorczej oraz konieczność jego oceny przez biegłego rewidenta.

Kiedy sprawozdanie finansowe podlega obowiązkowemu badaniu?

Artykuł ten ma na celu rozwianie wszelkich wątpliwości poprzez dostarczenie konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi wskazującej, jakie podmioty zobowiązane są do poddawania swoich sprawozdań finansowych badaniu przez biegłego rewidenta.

Wzrost minimalnego wynagrodzenia i stawki godzinowej od 2021

Wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę i stawki godzinowej od 2021 roku został zatwierdzony przez Radę Ministrów. O czym musisz pamiętać?

PPK – zostało niewiele czasu na wybór Instytucji Finansowej

Zatrudniasz od 20 do 249 pracowników? Zacznij działać już dziś! Specjalnie dla Ciebie lista 6 rzeczy o których musisz pamiętać wprowadzając PPK w firmie.

Ostatni dzwonek – JPK_V7 od 1 października

Z dniem 1 października 2020 r. wejdą w życie przepisy nakazujące składanie dokumentu elektronicznego JPK_V7 zawierającego części ewidencyjną i deklaracyjną. Nowa deklaracja zastąpi składane do tej pory VAT-7/VAT-7K i JPK_VAT.

Formularz TPR – nowość do której powinniśmy się przygotować.

Nowy formularz TPR służy do zaraportowania informacji o cenach transferowych do szefa KAS, jest następcą formularzy CIT-TP/PIT-TP. Kto i do kiedy jest zobowiązany do złożenia TPR oraz z jakimi wyzwaniami…

Rewit łączy siły z Moore Global

Od września 2020 roku podmioty z grupy Rewit dołączają do międzynarodowej sieci firm audytorskich Moore Global. Moore jest obecnie jedenastą pod względem wielkości międzynarodową siecią partnerską o globalnym zasięgu, której…

Rewit joins forces with Moore Global

Since September 2020, the Audit Group entities have joined the international network of audit firms Moore Global. Moore is currently the eleventh largest international partner network with a global reach,…

Webinar o Nowy JPK_VAT od 1 października 2020r.

Zapraszamy Państwa na organizowany przez nas webinar "Nowy JPK_VAT od 1 października 2020r.", który odbędzie się dnia 18 września 2020r. (piątek) w godzinach 9:00 - 11:00.

Planowane zmiany w przepisach, uszczelniające CIT i PIT

Rząd planuje wprowadzić kolejną ustawę uszczelniającą opodatkowanie CIT i PIT. Tym razem pod uwagę zostaną wzięte m.in. spółki komandytowe.

Opłata cukrowa

Decyzja o wprowadzeniu tzw. opłaty cukrowej była już kilka razy odkładana, jednak ostatecznie 25 sierpnia, prezydent podpisał dokument. Opłata według resortu zdrowia, ma ograniczyć złe nawyki żywieniowe Polaków. Jakie produkty…

Akredytacja Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. w systemie „SPEKTRUM. Pomorski System Usług Doradczych”

Miło nam poinformować, że firma Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. otrzymała akredytację w systemie „SPEKTRUM. Pomorski System Usług Doradczych” realizowanym przez Agencję Rozwoju Pomorza. Projekt realizowany jest…

Jak dobrze prowadzić dokumentację pracowniczą?

Dokumentacja pracownicza to ważny element związany z zatrudnianiem pracowników. Jej odpowiednie prowadzenie i przechowywanie jest gwarancją uniknięcia wysokich kar. Sprawdź co składa się na dokumentację pracowniczą i jakie obowiązki ciążą…

Objaśnienia podatkowe dotyczące COVID-19

Ministerstwo Finansów 21 lipca 2020 r. wydało objaśnienia podatkowe w sprawie nowych preferencji stosowanych w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.

Wpływ modyfikacji warunków umowy leasingowej na wycenę zgodnie z MSSF 16

Przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy zmiany warunków umów leasingu, dotyczące waloryzacji ceny oraz zwiększenia lub zmniejszenia zakresu przedmiotu leasingu, skutkują koniecznością ponownej wyceny według MSSF 16. Przedsiębiorcy często zastanawiają się,…

„Audyt kadrowy, audyt księgowy – nowa wartość doraźnego wsparcia”

Prawidłowo funkcjonujący dział księgowy i kadrowo-płacowy to podstawa rzetelnej oceny działania każdej firmy chcącej budować i utrzymywać wysoką pozycję na rynku. Jak zadbać, aby obszary te prowadzone były zawsze prawidłowo,…

Nadchodzące zmiany w podatku VAT – SLIM VAT

Ministerstwo Finansów przedstawiło szereg zmian dotyczących ułatwienia w VAT. Wśród głównych obszarów, zmiany mają dotyczy głównie uproszczenia w fakturowaniu, eksporcie i w kursach walut. Nadchodzące zmiany w podatku VAT –…

Estoński CIT

W styczniu 2021r. planowane jest wdrożenie tzw. estońskiego modelu CIT. Ministerstwo Finansów udostępniło do prekonsultacji projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw, zawierający przepisy…

Nawet 90% dofinansowania z ZUS na inwestycje poprawiające warunki pracy i BHP.

22 lipca 2020 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił kolejną edycję naboru wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych i doradczych, prowadzonych przez płatników składek a których celem jest: poprawa bezpieczeństwa i higieny…

Uproszczenia dla jednostek nieprzekraczających limitów jednostki małej

Przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy wymienione w ustawie o rachunkowości zasady należy stosować w sposób pełny. Czy prawo do uproszczeń mają tylko jednostki mikro i małe? Ustawodawca przewidział szereg ułatwień,…

Ulga IP BOX czym jest i na czym polega?

Ulga IP BOX została wprowadzona w Polsce z początkiem 2019 roku.  Rozwiązanie ma służyć zwiększeniu atrakcyjności prowadzenia w Polsce działalności badawczo-rozwojowej. Jest  to zachęta podatkowa dla inwestujących w innowacje i…

Czym jest Subwencja Polskiego Funduszu Rozwoju?

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) zaangażował się w rządowy program wsparcia (tzw. tarcza finansowa) dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których sytuacja finansowa pogorszyła się  na skutek wybuchu pandemii SARS-CoV-2. Głównym…

Czy środki w tarczy antykryzysowej są opodatkowane?

W trosce o  Przedsiębiorców, którzy otrzymali pomoc finansową, skierowano do Ministra Finansów interpelację o udzielenie informacji czy otrzymane środki będą podlegać opodatkowaniu, czy będą one przychodem, od którego należy odprowadzić…

Nowy JPK_VAT – czy za każdy błąd będzie grozić 500 zł sankcji?

Od 1 października 2020r. Podatnicy nie będą musieli składać osobno pliku JPK i osobno deklaracji VAT-7. Nowy plik JPK_VAT będzie zawierał zarówno część ewidencyjną jak i deklaracyjną. Warto już pomyśleć…

Od 1 lipca 2020r. WIS – Wiążąca Informacja Stawkowa chroni podatników.

Decyzja jaką jest Wiążąca Informacja Stawkowa chroni podatników w zakresie właściwego zidentyfikowaniastawki VAT na dany towar lub usługę. Od 1 lipca 2020r. organy podatkowe nie mogą kwestionować stawki VAT,jeżeli będzie…

Tarcza 4.0 – kolejne zmiany w PIT i CIT

Kary umowne i odszkodowania powstałe w związku z COVID-19 kosztem podatkowym Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 22 ustawy o CIT (odpowiednio art. 23 ust. 1 pkt 19 ustawy…

Webinar „Tarcza antykryzysowa 4.0 oraz najważniejsze zmiany w VAT”

W związku z przekazaniem do podpisu Prezydentowi ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o zmianie niektórych innych ustaw tzw.…

Zdalna kontrola podatkowa

Terminy postępowań i kontroli prowadzonych na podstawie Ordynacji Podatkowej, egzekucji zobowiązań podatkowych oraz kontrole celno-skarbowe miały być zawieszone na czas trwania epidemii COVID-19. Takie rozwiązanie przewidywał art. 15zzs ustawy zwanej tarczą antykryzysową 1.0.…

Tarcza 4.0 – certyfikaty rezydencji i ceny transferowe

Wydłużenie terminów ważności certyfikatów rezydencji Kolejnym ułatwieniem przyjętym w tarczy antykryzysowej 4.0 jest rozwiązanie dotyczące ważności certyfikatów rezydencji. Mianowicie w czasie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonego w…

„test trwałej utraty wartości aktywów”.

Jaki wpływ na wycenę moich aktywów mają trudne sytuacje? Jak mogę sprawnie zarządzić tym tematem? Spadek rentowności, ograniczenie działalności lub inne trudne sytuacje mogą powodować utratę wartości ekonomicznej moich aktywów,…

SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA ROK 2019 – nowe terminy wynikające z rozporządzenia anty-COVID

W tym roku przedsiębiorcy kończący rok obrotowy po dniu 29 września 2019 r., jednak nie później niż w dniu 30 kwietnia 2020 r., mają przedłużony o trzy miesiące termin sporządzenia…

Biuro Rewit dnia 12.06.2020 (piątek) będzie zamknięte

Szanowni Państwo uprzejmie informujemy, iż w dniu 12 czerwca 2020r. biuro REWIT będzie nieczynne. Przepraszany za niedogodności i zapraszamy w poniedziałek 15 czerwca 2020r.

Tarcza antykryzysowa 4.0 – Jakie zmiany nastąpią?

W najnowszej tarczy antykryzysowej, główne rozwiązania miały obejmować dotacje do kredytów oraz sposoby ochrony polskich przedsiębiorców przed przejęciem przez zagraniczny kapitał. Jednak w projekcie ustawy znajdziemy również wiele innych istotnych…

50% kosztów uzyskania przychodów w branży IT – jakie warunki trzeba spełnić aby móc skorzystać?

Art. 22 ust 9b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych  wskazuje wybrane kategorie działalności twórczej w których mamy możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów. Wśród nich są m.in.działalność twórcza…

Chcesz spokoju, szykuj się na kryzys – wywiad z prezesem Piotrem Witkiem w Pulsie Biznesu

W najnowszym wydaniu Puls Biznesu mogą Państwo przeczytać wywiad z prezesem Piotrem Witkiem. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z jego treścią.

Webinar ze zmian w Jednolitym Pliku Kontrolnym VAT

Ideą nowego pliku JPK jest połączenie składanych deklaracji oraz ewidencji VAT. Wiąże się to z wieloma nowymi obowiązkami i wyzwaniami dla podatników. Chcąc Państwu pomóc w nadchodzących zmianach zapraszamy na…

Nowelizacja ustaw o PIT, CIT, VAT i Ordynacji podatkowej, by dochodziło do mniejszej liczby sporów na linii podatnik-organ podatkowy – czekają nas zmiany?

Jakie zmiany wprowadzi nowelizacja ustaw podatkowych ? Chcąc wyjść naprzeciw podatnikom, 06.05.2020 Sejm uchwalił nowelizację ustaw o PIT, CIT, VAT i Ordynacji podatkowej. Rząd deklaruje, że nowe przepisy ułatwią podatnikom…

Webinar dotyczący Tarcza Finansowa PFR

Zapraszamy na wydarzenie naszego partnera EQUINUM Broker, które będzie dotyczyło Tarczy Finansowej PFR. Termin: 14 Maja 2020 Godzina: 9:30

PIT złożony po terminie – co teraz?

COVID-19: czy PIT złożony po ustawowym terminie pozbawia nas ulg podatkowych ? W odpowiedzi na sytuację epidemiologiczną COVID-19 w kraju, rząd zapowiedział możliwość późniejszego złożenia zeznań podatkowych. Nie oznacza to…

„Tarcza antykryzysowa 2.0 i tarcza finansowa – kolejne rozwiązania dla przedsiebiorców.”

Z uwagi na fakt, że weszła w życie ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 -tzw. tarcza antykryzysowa 2.0.…

STRATA GOTÓWKOWA NETTO – NOWE POJĘCIE DLA POTRZEB UZYSKANIA WSPARCIA FINANSOWEGO

Czy już analizowaliście czym jest strata gotówkowa netto ? Nowe pojęcie wprowadzone przez PFR w ramach Tarczy Finansowej No więc jako profesjonalni księgowi mamy nowe wyzwanie – jak ustalić czym…

Rozwiązania dla przedsiębiorców z tarczy antykryzysowej 2.0.

Chcielibyśmy poinformować, że już weszła w życie ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (tzw. tarcza antykryzysowa 2.0). Ustawa…

Kompas po tarczy antykryzsowej

Zapraszamy do zapoznania się z opracowaną przez nas tabelą, dzięki której będą państwo wiedzieli jakie wsparcie rządowe przysługuje firmie w zależności od wielkości zatrudnienia.

Zapraszamy na szkolenie, gdzie powiemy wykonać finansowy stres test – analiza przepływów pieniężnych w praktyce.- Zmiana terminu !

Jeśli zastanawiasz się na jak długo wystarczy Ci środków pieniężnych na finansowanie biznesu zapraszamy na szkolenie, w czasie którego przedstawimy praktyczne i sprawdzone w dużej korporacji podejście do budżetowania przepływ…

14 miejsce w Polsce w rankingu audytorów

Firma Rewit zajęła 14 miejsce w Rankingu Audytorów Rzeczpospolita 2020 XVIII RANKING najlepszych firm audytorskich opracowany na zlecenie dzienników: „Rzeczpospolita” oraz Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet„  – kwiecień 2020 r.…

20 rad, jak reagować finansowo na to, co dzieje się na rynku

Poniżej przedstawiamy 20 punktów, które pomogą każdemu menedżerowi i właścicielowi firmy w analizie sytuacji, a także pozwolą na określenie priorytetów działań, do czasu aż epidemia koronawirusa się skończy. Nie panikuj –…

Wsparcie na czas kryzysu

Wsparcie na czas kryzysu :

Rozwiązania podatkowe z uwagi na COVID-19

Pakiet osłonowy dla firm – zmiany przewidziane w projekcie z dnia 21 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób…

PPK – Pracownicze Plany Kapitałowe. Czy pracownicy zarobią mniej na rękę? Część 1

PPK, czyli Pracownicze Plany Kapitałowe. Czy pracownicy zarobią mniej na rękę? Część I: PPK – zasady. W tej części przedstawimy analizę wynagrodzenia pracownika po sfinansowaniu wpłaty do PPK.

Zamknięte biuro przy ul. Starodworskiej w Gdańsku

Od 16 marca 2020 r. do odwołania nasze biuro przy ul. Starodworskiej 1 w Gdańsku będzie zamknięte.

Szkolenie – ceny transferowe, podatek u źródła, raportowanie schematów podatkowych

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zostaną omówione zmiany dotyczące dokumentacji cen transferowych i podatku u źródła oraz raportowanie schematów podatkowych.

Rok 2019 za nami – 25 lat istnienia REWIT

Piotr Witek – Prezes REWIT do klientów, pracowników, współpracowników oraz rodzin.

Szkolenie VAT 2020 – najnowsze zmiany, problemy, orzecznictwo

Zapraszamy do udziału w szkoleniu “VAT – najnowsze zmiany, problemy, orzecznictwo”, które odbędzie się w dniu 14 lutego 2020 r. w godz. 9:00-15:00 w Gdańsku

Prawo pracy przy kawie

Zmiany w prawie pracy cały czas zaskakują przedsiębiorców. Ilość przepisów i ich interpretacji powoduje, że nawet doświadczenie specjaliści mają wątpliwości i pytania.

PIT, CIT i VAT na mikrorachunek podatkowy

Od 1 stycznia 2020 r. PIT, CIT i VAT będziemy płacić na mikrorachunek podatkowy.

Webinary o zmianach w dokumentacji cen transferowych i w VAT

Zapraszamy na kolejne webinary dotyczące zmian w dokumentacji cen transferowych oraz zmian w VAT.

Podatkowe i księgowe zamknięcie 2019 roku

Zapraszamy na szkolenia, na którym zostaną omówione praktyczne procedury zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz planowane zmiany w podatkach.

Nowe biuro w Gdyni – Łużycka 10

Z wielką przyjemnością informujemy, iż od 1 listopada 2019r będziemy pracować w nowym biurze przy ul. Łużyckiej 10.

Budowanie wielkiej firmy rodzinnej – wywiad z Piotrem Witkiem, Prezesem REWIT

Zachęcamy do obejrzenia wywiadu z Prezesem Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. – Piotrem Witkiem.

Ekspertyzy kredytów we frankach szwajcarskich

Wykonujemy ekspertyzy i opinie jako biegli rewidenci oraz biegli sądowi z zakresu finansów i rachunkowości w sprawach związanych z kredytami indeksowanymi we frankach szwajcarskich.

Nowa lokalizacja biura w Gdańsku Oliwie – Abrahama 1A

Z przyjemnością chcielibyśmy poinformować, że od 1 października br. nasze biuro w Gdańsku-Oliwie zostało przeniesione z ul. Grunwaldzkiej 472C (budynki OBC) do biurowca przy ul. Abrahama 1A.

Zmieniamy się dla Was

27 września w Rewit odbyła się kolejna sesja warsztatowo-szkoleniowa w temacie zarządzania projektami.

Niższy PIT

Prezydent podpisał ustawę z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz…

PIT do 26. roku życia

W dniu 23 sierpnia 2019 roku Konfederacja Lewiatan skierowała do Ministerstwa Finansów pismo z wątpliwościami dotyczącymi stosowania nowych przepisów wprowadzających zwolnienie z PIT dochodów osób do 26. roku życia.

REWIT na targach pracy Sopockiej Szkoły Wyższej

W dniu 4 grudnia 2019 r. uczestniczyliśmy w Targach Pracy zorganizowanych przez Sopocką Szkołę Wyższą.

Biała lista podatników VAT

Już od 1 września 2019 r. Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) udostępni tzw. Białą listę podatników VAT. Skutki odczujemy zarówno na gruncie VAT, jak i podatków dochodowych.

BEZ PIT DO 26. ROKU ŻYCIA już od 1 sierpnia 2019 roku!

W dniu 24 lipca 2019 roku Prezydent RP podpisał ustawę o zmianach do ustawy o podatku dochodowym wprowadzającą zwolnienie z podatku dochodowego dochodów osób do 26. roku życia. Dzięki temu…

Zmiany w VAT

Od 1 stycznia 2020 r. wchodzą zmiany w przepisach dotyczące stawki 0% dla WDT i transakcji łańcuchowych (tzw. Quick fixes).

PPK – Pracownicze Plany Kapitałowe. Czy pracownicy zarobią mniej na rękę? Część 1

PPK, czyli Pracownicze Plany Kapitałowe. Czy pracownicy zarobią mniej na rękę? Część I: PPK – zasady. W tej części przedstawimy analizę wynagrodzenia pracownika po sfinansowaniu wpłaty do PPK.

Webinar – Podatek u źródła

Chcesz być na bieżąco ze zmianami w podatkach? Znasz przepisy, ale potrzebujesz ich objaśnień? Chcesz poznać praktyczne rozwiązania problemów podatkowych? Zapraszamy do udziału w webinarach organizowanych przez REWIT!

Dofinansowanie z ZUS dla pracodawców

Nawet 90% dofinansowania z ZUS dla pracodawców, na inwestycje poprawiające warunki pracy i BHP.

Podatek u źródła – oświadczenie

Oświadczenie członka zarządu umożliwia preferencyjne opodatkowanie tzw. podatkiem u źródła.

Zwolnienie w podatku u źródła najlepiej z tzw. opinią o stosowaniu zwolnienia

Aby od 1 lipca 2019 r. stosować zwolnienia w podatku u źródła najlepiej postarać się o tzw. opinię o stosowaniu zwolnienia.

Od 1 września 2019 r. faktura do paragonu tylko z NIP-em nabywcy

Rada Ministrów pracuje nad projektem ustawy, zgodnie z którym Przedsiębiorca będzie mógł wystawić fakturę na podstawie paragonu fiskalnego tylko wtedy, gdy paragon będzie zawierał NIP nabywcy.

Nowy obowiązek – wprowadzenie i stosowanie wewnętrznej procedury MDR

Przypominamy o nowym obowiązku – wprowadzeniu i stosowaniu wewnętrznej procedury MDR. W tym wpisie chciałabym skupić się nad wprowadzonym od 2019r. obowiązkiem posiadania przez przedsiębiorców wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania…

Wyrok TSUE ws. odliczenia VAT z tytułu nabycia usług noclegowych i gastronomicznych – otwarta droga do odzyskania VAT

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał 2 maja 2019 r. wyrok w polskiej sprawie prejudycjalnej C-225/18. TSUE rozstrzygnął sporną kwestię dotyczącą prawa do odliczenia podatku VAT zapłaconego przez podatnika od…

Nieodliczony podatek VAT od samochodów osobowych od 1.01.2019 r.

Od 1 stycznia 2019r. do przepisów ustaw o podatkach dochodowych wprowadzone zostały zmiany dotyczące samochodów osobowych. Chcieliśmy zwrócić uwagę na dwie możliwości dotyczące nieodliczonego podatku VAT związanego z zakupem/leasingiem samochodu…

Finansowanie zakupów benzyny (karty paliwowe) podlega zwolnieniu z VAT

Trybunał Sprawiedliwości UE we wczorajszym orzeczeniu (wyrok sygn. C-235/18) orzekł, że odpłatne udostępnianie kart paliwowych powinno być uznane za udzielenie kredytu, a więc za usługę finansową zwolnioną z VAT.

2 godziny dla rodziny

15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodzin.

Piotr Witek: “Warto marzyć”

Dziennik „Rzeczpospolita” opublikował doroczny ranking firm audytorskich. Publikujemy podziękowanie, jakie Piotr Witek – Prezes REWIT, kieruje do naszych klientów, pracowników, partnerów oraz współpracowników.

Ranking audytorów 2019

GRUPA REWIT zajęła 14. miejsce w tegorocznym XVIII rankingu najlepszych audytorów przygotowanym przez “Rzeczpospolitą” oraz Gazetę Giełdy i Inwestorów “Parkiet”, kolejny raz potwierdzając swoje wysokie miejsce wśród najlepszych firm audytorskich…

Piotr Witek – Prezesem Regionalnej Rady PIBR w Gdańsku

Z przyjemnością informujemy, że Piotr Witek, Prezes Zarządu REWIT, został wybrany Prezesem Regionalnej Rady Biegłych Rewidentów na IX Walnym Zgromadzeniu Biegłych Rewidentów Regionalnego Oddziału PIBR w Gdańsku.

Optymalizacja podatkowa w PIT – czy płacenie niższych podatków jest możliwe?

Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych – pracownicy i zleceniobiorcy nie mają zbyt wielu możliwości na obniżanie swoich zobowiązań podatkowych.

Prawidłowe sporządzenie zeznania rocznego PIT za 2018

Zapraszamy na szkolenie, na którym zostaną omówione zmiany przepisów dla podatników prowadzących działalność gospodarczą.

Wydłużenie terminu złożenia zeznania CIT-8

Minister Finansów wydłużył termin złożenia zeznania podatkowego CIT-8 za 2018 r. do 31 października 2019 r.

Ministerstwo Finansów szykuje „test przedsiębiorcy”. Wyjaśniamy kogo dotyczy.

Ministerstwo Finansów pracuje nad „testem przedsiębiorcy”, który ma być narzędziem pozwalającym na oddzielenie osób rzeczywiście prowadzących działalność od tych, które pracują dla jednej firmy i wystawiają na jej rzecz jedną…

Przedsiębiorco! – mija termin złożenia raportu KOBiZE

28 lutego 2019 r. mija termin sporządzenia i złożenia raportu za rok 2018 przez podmioty korzystające ze środowiska, których działalność powoduje emisje Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami(KOBIZE).

Deklaracje VAT znikną od lipca przyszłego roku? Surowe kary za błędy!

Na początku grudnia ubiegłego roku resort finansów opublikował projekt nowelizacji ustawy o VAT i ordynacji podatkowej. Obecnie projekt jest na etapie konsultacji i opiniowania.

Oferta w zakresie księgowości

Kompleksowo obsługujemy Klientów indywidualnych oraz firmy zarówno z obszaru Trójmiasta, jak również z innych regionów Polski.

Nowe obowiązki pracodawcy

Przechowywanie akt pracowniczych w nowym wydaniu.

Rewit wśród 100 najsolidniejszych firm w Polsce

REWIT Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. otrzymał certyfikat Solidna Firma i znalazł się wśród 100 najsolidniejszych firm w Polsce.

e-PIT

15 lutego 2019 r. na Portalu Podatkowym podatki.gov.pl została uruchomiona nowa usługa Twój e-PIT.

E-Sprawozdania – nowe wymogi. Jak przygotować się do zmian?

Przedsiębiorcy zamykający księgi rachunkowe na koniec 2018 roku mają obowiązek dostarczania Sprawozdań Finansowych do KRS w nowej formie.

Ceny transferowe za 2018 r. po nowelizacji – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Przedstawiamy wyjaśnienia Ministerstwa Finansów w sprawie obowiązywania przepisów o cenach transferowych w 2018 i 2019 r. Zakres obowiązywania przepisów w 2018 i 2019 r. Ustawa zmieniająca weszła w życie z…

Samochód osobowy w firmie. Leasing. Amortyzacja. Wydatki eksploatacyjne – zmiany podatkowe w rozliczeniu kosztów 2019

Rok 2019 niesie szereg zmian w kwestii rozliczenia wydatków związanych z zakupem czy leasingiem samochodów osobowych w firmie jak również wydatków eksploatacyjnych dotyczących pojazdów.

Rewit w 2018 roku – podsumowanie

Przedstawiamy najważniejsze fakty oraz liczby za 2018 rok, w którym znaleźliśmy się na wysokiej 15. pozycji w Polsce w rankingu firm audytorskich.

Wybór i zmiana formy opodatkowania firmy w 2019 r.

Do końca 2018 roku podatnicy byli zobowiązani do złożenia najpóźniej w dniu 20 stycznia roku podatkowego, pisemnego oświadczenia o wyborze sposobu opodatkowania.

Najem prywatny. Zmiany w opodatkowaniu ryczałtem

W ostatnich latach jednym z najbardziej popularnych sposobów inwestycji przez osoby fizyczne w Polsce, jest zakup mieszkania z przeznaczeniem na wynajem.

MSSF16 – Leasing – nowe rozdanie, nowe zasady

5-minutowy spacer po kluczowych zmianach w MSSF.

Dokumentacja podatkowa w sytuacji wykupu akcji własnych w celu umorzenia

Czy mamy obowiązek sporządzić dokumentację podatkową w sytuacji wykupu akcji własnych w celu umorzenia?

Co zrobić, gdy brakuje środków finansowych na zapłatę podatku?

Szybkimi krokami zbliżają się Święta i Nowy Rok – okres podsumowań, nowych planów i postanowień. Jak co roku…

Odszkodowanie za niesłuszne aresztowanie

Ustalenie wartości odszkodowania za szkodę będącą następstwem utraty wartości spółki w związku z niesłusznym aresztowaniem poszkodowanego.

Zamknięcie roku 2018

Zapraszamy na szkolenie, na którym zostaną omówione praktyczne procedury zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz planowanych zmian w podatkach.

Zniesienie limitu składek na ZUS niekonstytucyjne

W dniu 14 listopada 2018 r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawa znosząca limit 30-krotności na składki ZUS jest niekonstytucyjna.

Pracownicze programy emerytalne

Zapraszamy na spotkanie “Pracownicze Programy Emerytalne, Pracownicze Plany Kapitałowe – szanse i wyzwania dla pracodawców”, które odbędzie się w dniu 8 listopada 2018 r. o godz. 9.00 w Olivia Sky…

Nowe wzory deklaracji i informacji PFRON

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wprowadziło nowe wzory deklaracji miesięcznych i rocznych o symbolach DEK-I-0, DEK-I-a, DEK-I-b i DEK-II-u oraz deklaracji ewidencyjnej DEK-Z.

POLAK POTRAFI – Lean w polskich realiach

Z przyjemnością chcielibyśmy poinformować o współtworzeniu konferencji „Polak potrafi! Lean w polskich realiach”.

Stawiamy na rozwój pracowników

W Grupie REWIT wierzymy, że rozwój zawodowy naszych pracowników jest kluczem do naszego wspólnego sukcesu.

Nowe biuro Rewit w Olivia Six

Jest nam niezmiernie miło poinformować Państwa, że w związku z rozwojem firmy REWIT Zarząd podjął decyzję o rozszerzeniu zasięgu naszych usług i otwarciu nowego biura.

Ulga na działalność badawczo-rozwojową

Przedsiębiorcy często narzekają na zbyt wysokie podatki, jednocześnie poszukują sposobów na ich obniżenie. Taką możliwość daje im funkcjonująca od 2016 roku ulga na działalność badawczo-rozwojową (ulga B+R).

Michał Ossowski członkiem Zarządu REWIT Księgowi i Biegli Rewidenci sp. z o.o.

Z niezwykłą przyjemnością informujemy, iż Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników REWIT Księgowi i Biegli Rewidenci sp. z o.o. powołało Pana Michała Ossowskiego na Członka Zarządu Spółki.

Jak nie stracić dofinansowania z UE

Zapraszamy na seminarium “Od poezji do dramatu, czyli jak nie stracić dofinansowania z UE”, które odbędzie się 13 czerwca 2018, godz. 12.00 w siedzibie „Pracodawców Pomorza”, przy Al. Zwycięstwa 24 w Gdańsku.…

Europejski Dzień Restrukturyzacji

Zachęcamy do udziału w konferencji poświęconej tematyce restrukturyzacji przedsiębiorstw w kontekście działań naprawczych i zmian w otoczeniu prawnym.

Metodyka w zakresie oceny dochowania należytej staranności

Zachęcamy do lektury wskazówek w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych, wypracowanych przez Ministerstwo Finansów (MF) i Krajową Administrację Skarbową (KAS) we współpracy ze stroną…