fbpx

Najświeższe informacje


Resetuj filtry

Mija ostateczny termin na udzielenie zaległego urlopu

Zbliża się 30 września! Czy wiesz jakie są zasady wykorzystywania przez pracowników zaległego urlopu wypoczynkowego? Zadbaj o nie, aby uniknąć potencjalnych kar!

Wzrost minimalnego wynagrodzenia i stawki godzinowej od 2021

Wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę i stawki godzinowej od 2021 roku został zatwierdzony przez Radę Ministrów. O czym musisz pamiętać?

PPK – zostało niewiele czasu na wybór Instytucji Finansowej

Zatrudniasz od 20 do 249 pracowników? Zacznij działaćjuż dziś! Specjalnie dla Ciebie lista 6 rzeczy o których musisz pamiętać wprowadzając PPK w firmie. Pracodawco! Wdrażając Pracownicze Plany Kapitałowe w Twojej…

Rewit joins forces with Moore Global

Since September 2020, the Audit Group entities have joined the international network of audit firms Moore Global. Moore is currently the eleventh largest international partner network with a global reach,…

Rewit łączy siły z Moore Global

Od września 2020 roku podmioty z grupy Rewit dołączają do międzynarodowej sieci firm audytorskich Moore Global. Moore jest obecnie jedenastą pod względem wielkości międzynarodową siecią partnerską o globalnym zasięgu, której…

Akredytacja Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. w systemie „SPEKTRUM. Pomorski System Usług Doradczych”

Miło nam poinformować, że firma Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. otrzymała akredytację w systemie „SPEKTRUM. Pomorski System Usług Doradczych” realizowanym przez Agencję Rozwoju Pomorza. Projekt realizowany jest…

Jak dobrze prowadzić dokumentację pracowniczą?

Dokumentacja pracownicza to ważny element związany z zatrudnianiem pracowników. Jej odpowiednie prowadzenie i przechowywanie jest gwarancją uniknięcia wysokich kar. Sprawdź co składa się na dokumentację pracowniczą i jakie obowiązki ciążą…

„Audyt kadrowy, audyt księgowy – nowa wartość doraźnego wsparcia”

Prawidłowo funkcjonujący dział księgowy i kadrowo-płacowy to podstawa rzetelnej oceny działania każdej firmy chcącej budować i utrzymywać wysoką pozycję na rynku. Jak zadbać, aby obszary te prowadzone były zawsze prawidłowo,…

Nawet 90% dofinansowania z ZUS na inwestycje poprawiające warunki pracy i BHP.

22 lipca 2020 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił kolejną edycję naboru wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych i doradczych, prowadzonych przez płatników składek a których celem jest: poprawa bezpieczeństwa i higieny…

Uproszczenia dla jednostek nieprzekraczających limitów jednostki małej

Przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy wymienione w ustawie o rachunkowości zasady należy stosować w sposób pełny. Czy prawo do uproszczeń mają tylko jednostki mikro i małe? Ustawodawca przewidział szereg ułatwień,…

Ulga IP BOX czym jest i na czym polega?

Ulga IP BOX została wprowadzona w Polsce z początkiem 2019 roku.  Rozwiązanie ma służyć zwiększeniu atrakcyjności prowadzenia w Polsce działalności badawczo-rozwojowej. Jest  to zachęta podatkowa dla inwestujących w innowacje i…

Czy środki w tarczy antykryzysowej są opodatkowane?

W trosce o  Przedsiębiorców, którzy otrzymali pomoc finansową, skierowano do Ministra Finansów interpelację o udzielenie informacji czy otrzymane środki będą podlegać opodatkowaniu, czy będą one przychodem, od którego należy odprowadzić…

Tarcza 4.0 – kolejne zmiany w PIT i CIT

Kary umowne i odszkodowania powstałe w związku z COVID-19 kosztem podatkowym Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 22 ustawy o CIT (odpowiednio art. 23 ust. 1 pkt 19 ustawy…

Webinar „Tarcza antykryzysowa 4.0 oraz najważniejsze zmiany w VAT”

W związku z przekazaniem do podpisu Prezydentowi ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o zmianie niektórych innych ustaw tzw.…

Zdalna kontrola podatkowa

Terminy postępowań i kontroli prowadzonych na podstawie Ordynacji Podatkowej, egzekucji zobowiązań podatkowych oraz kontrole celno-skarbowe miały być zawieszone na czas trwania epidemii COVID-19. Takie rozwiązanie przewidywał art. 15zzs ustawy zwanej tarczą antykryzysową 1.0.…

Tarcza 4.0 – certyfikaty rezydencji i ceny transferowe

Wydłużenie terminów ważności certyfikatów rezydencji Kolejnym ułatwieniem przyjętym w tarczy antykryzysowej 4.0 jest rozwiązanie dotyczące ważności certyfikatów rezydencji. Mianowicie w czasie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonego w…

„test trwałej utraty wartości aktywów”.

Jaki wpływ na wycenę moich aktywów mają trudne sytuacje? Jak mogę sprawnie zarządzić tym tematem? Spadek rentowności, ograniczenie działalności lub inne trudne sytuacje mogą powodować utratę wartości ekonomicznej moich aktywów,…

Biuro Rewit dnia 12.06.2020 (piątek) będzie zamknięte

Szanowni Państwo uprzejmie informujemy, iż w dniu 12 czerwca 2020r. biuro REWIT będzie nieczynne. Przepraszany za niedogodności i zapraszamy w poniedziałek 15 czerwca 2020r.

Tarcza antykryzysowa 4.0 – Jakie zmiany nastąpią?

W najnowszej tarczy antykryzysowej, główne rozwiązania miały obejmować dotacje do kredytów oraz sposoby ochrony polskich przedsiębiorców przed przejęciem przez zagraniczny kapitał. Jednak w projekcie ustawy znajdziemy również wiele innych istotnych…

50% kosztów uzyskania przychodów w branży IT – jakie warunki trzeba spełnić aby móc skorzystać?

Art. 22 ust 9b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych  wskazuje wybrane kategorie działalności twórczej w których mamy możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów. Wśród nich są m.in.działalność twórcza…

Chcesz spokoju, szykuj się na kryzys – wywiad z prezesem Piotrem Witkiem w Pulsie Biznesu

W najnowszym wydaniu Puls Biznesu mogą Państwo przeczytać wywiad z prezesem Piotrem Witkiem. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z jego treścią.

PIT złożony po terminie – co teraz?

COVID-19: czy PIT złożony po ustawowym terminie pozbawia nas ulg podatkowych ? W odpowiedzi na sytuację epidemiologiczną COVID-19 w kraju, rząd zapowiedział możliwość późniejszego złożenia zeznań podatkowych. Nie oznacza to…

„Tarcza antykryzysowa 2.0 i tarcza finansowa – kolejne rozwiązania dla przedsiebiorców.”

Z uwagi na fakt, że weszła w życie ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 -tzw. tarcza antykryzysowa 2.0.…

STRATA GOTÓWKOWA NETTO – NOWE POJĘCIE DLA POTRZEB UZYSKANIA WSPARCIA FINANSOWEGO

Czy już analizowaliście czym jest strata gotówkowa netto ? Nowe pojęcie wprowadzone przez PFR w ramach Tarczy Finansowej No więc jako profesjonalni księgowi mamy nowe wyzwanie – jak ustalić czym…

Rozwiązania dla przedsiębiorców z tarczy antykryzysowej 2.0.

Chcielibyśmy poinformować, że już weszła w życie ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (tzw. tarcza antykryzysowa 2.0). Ustawa…

Kompas po tarczy antykryzsowej

Zapraszamy do zapoznania się z opracowaną przez nas tabelą, dzięki której będą państwo wiedzieli jakie wsparcie rządowe przysługuje firmie w zależności od wielkości zatrudnienia.

Zapraszamy na szkolenie, gdzie powiemy wykonać finansowy stres test – analiza przepływów pieniężnych w praktyce.- Zmiana terminu !

Jeśli zastanawiasz się na jak długo wystarczy Ci środków pieniężnych na finansowanie biznesu zapraszamy na szkolenie, w czasie którego przedstawimy praktyczne i sprawdzone w dużej korporacji podejście do budżetowania przepływ…

14 miejsce w Polsce w rankingu audytorów

Firma Rewit zajęła 14 miejsce w Rankingu Audytorów Rzeczpospolita 2020 XVIII RANKING najlepszych firm audytorskich opracowany na zlecenie dzienników: „Rzeczpospolita” oraz Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet„  – kwiecień 2020 r.…

20 rad, jak reagować finansowo na to, co dzieje się na rynku

Poniżej przedstawiamy 20 punktów, które pomogą każdemu menedżerowi i właścicielowi firmy w analizie sytuacji, a także pozwolą na określenie priorytetów działań, do czasu aż epidemia koronawirusa się skończy. Nie panikuj –…

Wsparcie na czas kryzysu

Wsparcie na czas kryzysu :

Zamknięte biuro przy ul. Starodworskiej w Gdańsku

Od 16 marca 2020 r. do odwołania nasze biuro przy ul. Starodworskiej 1 w Gdańsku będzie zamknięte.

Rok 2019 za nami – 25 lat istnienia REWIT

Piotr Witek – Prezes REWIT do klientów, pracowników, współpracowników oraz rodzin.

2 godziny dla rodziny

15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodzin.

Rewit w 2018 roku – podsumowanie

Przedstawiamy najważniejsze fakty oraz liczby za 2018 rok, w którym znaleźliśmy się na wysokiej 15. pozycji w Polsce w rankingu firm audytorskich.

Podsumowanie 2017 roku

Podsumowanie roku 2017 przez Prezesa Grupy Rewit – Piotra Witka.