fbpx

Trzymamy rękę na pulsie


PPK – zostało niewiele czasu na wybór Instytucji Finansowej

Zatrudniasz od 20 do 249 pracowników?
Zacznij działaćjuż dziś! Specjalnie dla Ciebie lista 6 rzeczy
o których musisz pamiętać wprowadzając PPK w firmie.

Termin wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych coraz bliżej! Do końca września należy wybrać
Instytucję Zarządzającą PPK, następnie do 27 października 2020 roku należy zawrzeć umowę
o zarządzanie PPK, a najpóźniej do 10 listopada 2020 umowę o prowadzenie PPK.

Pracodawco! Wdrażając Pracownicze Plany Kapitałowe w Twojej firmie pamiętaj o:

1. Aktualizacji oprogramowania

Zadbaj, aby stosowane przez Twój zespół kadrowo-płacowy oprogramowanie było aktualne i dostosowane
do administrowania PPK

2. Akcji informacyjnej

Masz obowiązek przeprowadzić akcję informacyjną wśród pracowników i osób podlegających obowiązkowym ubezpieczeniom emerytalno–rentowym (zleceniobiorcy), w której poinformujesz o uprawnieniach i obowiązkach związanych z wprowadzeniem PPK oraz o zasadach funkcjonowania PPK.

3. Wyborze Instytucji Finansowej

W porozumieniu z zakładową organizacją związkową lub – jeśli taka u Ciebie nie działa – z reprezentacją pracowników należy dokonać wyboru instytucji finansowej, która będzie gromadziła i inwestowała środki.
Masz na to czas do 30 września 2020 roku. Listę instytucji finansowych zatwierdzonych przez Polski
Fundusz Rozwoju znajdziesz na stronie: www.mojeppk.pl/instytucje-finansowe.html

4. Podpisaniu umowy o zarządzanie PPK

Z wybraną instytucją finansową do dnia 27 października 2020 należy podpisać umowę o zarządzanie PPK.

5. Podpisaniu umowy o prowadzenie PPK

W nieprzekraczalnym terminie przypadającym na 10 listopada 2020 należy z instytucją z którą podpisało
się umowę o zarządzenie PPK podpisać kolejną umowę o prowadzenie PPK.

6. Wdrożeniu pracowników odpowiedzialnych za administrowanie PPK

Musisz pamiętać, żeby odpowiednio przygotować Twoich pracowników odpowiedzialnych za obsługę uczestników PPK. Zwróć im szczególną uwagę na konieczność terminowego odprowadzania wpłat do PPK oraz prowadzenia
i archiwizacji dokumentacji. Obsługa uczestników PPK będzie się wiązała z raportowaniem do instytucji finansowej, jak również z przekazywaniem informacji samym uczestnikom PPK.

Autor:

Oksana Nakonieczna

Menedżer Działu Kadrowo-Płacowego

Potrzebujesz wsparcia podczas wprowadzania PPK?

Zapraszamy do kontaktu

Ostatnie artykuły z bloga

Ulga na robotyzację

11 września 2020 r. Ministerstwo Finansów opublikowało zapowiedź ogłoszenia projektu ustawy wprowadzającej nową ulgę w podatku CIT i PIT - ulgę na robotyzację. Pozwoli ona na dodatkowe odliczenie kosztów inwestycji…

Spółki nieruchomościowe – nowa definicja

Przedstawiony przez rząd projekt ustawy uszczelniającej system podatkowy zapowiada wiele zmian. Jedną z nich ma byś wprowadzenie nowej definicji oraz obowiązków dla spółek nieruchomościowych.

Zatrudnienie pracownika – sprawdź czy o wszystkim pamiętasz!

Kiedy już wiesz, że osoba która przeszła rekrutację będzie nowym pracownikiem musisz zadbać o formalności związane z zawarciem umowy. O czym musisz pamiętać?