fbpx

Trzymamy rękę na pulsie


Whistleblowing: Nowy obowiązek czy szansa? Bezpłatny webinar

Moore Rewit zaprasza 19 maja 2021 na webinar dotyczący sygnalistów. Dowiedź się jak etycznie rozwijać biznes i chronić wizerunek organizacji!

Dlaczego warto wziąć udział w spotkaniu?

  • Już wkrótce Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii stanie się częścią polskiego prawa.
  • Nowe przepisy nałożą na podmioty zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego obowiązek zapewnienia ochrony tzw. sygnalistów, czyli osób zgłaszających nadużycia, podejrzenia korupcji oraz szereg innych nieprawidłowości.
  • Oznacza to konieczność nie tylko przygotowania i wdrożenia nowych regulacji, ale i zmiany filozofii podejścia do kilku dość istotnych kwestii w życiu każdej organizacji.
  • Brak zgodności z Dyrektywą może wiązać się z poważnymi konsekwencjami wizerunkowymi oraz skutkami prawnymi.
  • Państwa członkowskie są zobowiązane do przyjęcia regulacji unijnej do 17 grudnia 2021 r.
  • Przepisom o ochronie tzw. sygnalistów podlegać będą podmioty sektora publicznego – z wyjątkiem gmin zamieszkanych przez mniej niż 10 tys. mieszkańców oraz pracodawcy prywatni zatrudniający mniej niż 50 pracowników, chyba że polski ustawodawca rozszerzy katalog podmiotów zobowiązanych.

Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o planowanych zmianach zapraszamy na nasz webinar!

Program webinaru:

  1. Sygnalista. Mity i fakty.
  2. Dlaczego warto być „comply” i co to oznacza w praktyce?
  3. Co nas czeka już wkrótce, czyli o Dyrektywie w sprawie ochrony sygnalistów.
  4. Zobacz las i drzewa – jak się przygotować do wdrożenia systemu ochrony sygnalistów w organizacji?
  5. Czy droga wdrażania RODO wystarczy, aby chronić etyczny klimat i wizerunek swojego biznesu?

KIEDY:

19 maja 2021 godz.: 11:00 – 12:30

PRELEGENCI:

Agnieszka Macura

  • Radca prawny, trener, ACO, specjalistka w zakresie prawa pracy i wdrożeń procesu pracy zdalnej w sektorze prywatnym i publicznym.
  • Doświadczenie zdobywała w kancelariach prawnych przy obsłudze klientów z sektora publicznego i prywatnego. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu usług szkoleniowych nakierunkowanych na wzrost wiedzy i umiejętności prawnych uczestników – z szczególnym uwzględnieniem potrzeb biznesowych organizacji.
  • W pracy radcy prawnego jest zwolenniczką wdrażania rozwiązań organizacyjnych zgodnych z prawem i etyką, co przekłada się na rozwój konkurencyjności i transparentności firm.

Mariusz Sujka

  • Certyfikowany audytor wewnętrzny, menadżer ds. zgodności i trener biznesu. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w audytowaniu jednostek sektora finansów publicznych oraz konsultingu w podmiotach sektora prywatnego.
  • Były wieloletni pracowników Najwyższej Izby Kontroli. Obserwator przy IIA Standard Boards oraz menadżer zespołu w Podkomisji INTOSAI ds. standardów kontroli wewnętrznej.
  • Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących oceny i wdrażania systemów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, przeciwdziałania nadużyciom i korupcji z wykorzystaniem COSO/COSO ERM/COSO 2016 oraz ISO 19600/31000/37001/37002

Ostatnie artykuły z bloga

Urlop pracownika zatrudnionego na niepełny etat

Czyli jak prawidłowo wyliczyć limit urlopu pracownikowi zatrudnionemu na część etatu. Jakie są wytyczne, których należy się trzymać.

Dokumentacja konsolidacyjna – ułatwienie pracy czy zbędna konieczność?

Chociaż przygotowanie dokumentacji konsolidacyjnej może wydawać się czasochłonne i zbędne – tak naprawdę niesie za sobą wiele zalet i szereg usprawnień.

Cyfryzacja KRS – od 1.07.2021r. wnioski tylko elektronicznie

Doczekaliśmy się aktualizacji przepisów dotyczących składania wniosków do KRS! Od 1 lipca weszła w życie ważna zmiana w tym zakresie.